Ford GT 2017 díky dynamice a ovladatelnosti je vozem na silnici i na závodní dráhu. Prvních několik kusů bylo okamžitě prodáno. O tom, kdo si mohl dopřát tento ojedinělý model, rozhodovala samotná automobilka. Bylo tomu tak záměrně, aby se předešlo prodeji různým překupníkům apod.
Ford GT 2017 tak stojí na nejvyšší příčce v hierarchii automobilky. Je chloubou v rámci technologie i designu. Nutno podotknout, že první Ford GT 2017 opustil kanadskou ontarijskou továrnu na konci roku 2016. Nicméně každý rok je plánován jen omezený počet kusů.
Automobil mající nejlepší aerodynamiku
Byl to jako jeden z prvních úmyslů konstruktérů, aby byla co nejefektivnější aerodynamika. Úkolem tvaru karoserie je snížení aerodynamického odporu, ale též optimalizovat přítlak. Ten umocňuje zrychlování, zatáčení i brzdění v rámci vysoké rychlosti. Ford GT 2017 takto vzadu mění tvar, jako je tomu u křídla letadla. Výsledkem je mnohem lepší a účinnější aerodynamika. Svůj podíl na tom má i motor, jenž je menší. Jedná se o šestiválec a ten je samozřejmě menší než osmiválec. Tím tak zároveň může být i užší karoserie.
Mimochodem se jedná o zcela nejvýkonnější motor od doby, kdy automobilka Ford začala používat Ecco Boost. Pod kapotou se tak prohání více jak šest set padesát koní.
Ford GT 2017 ještě lehčí a mnohem rychlejší
Pro jeho lehkost jsou používána uhlíková vlákna, která jsou nejen lehká, ale současně i umožňují práci s tvary, což by u hliníku či oceli nebylo reálné. Ve spolupráci s dalšími firmami vyvíjí značka Ford stále inovativní metody. Cílem je umožnění výroby karbonových dílů ještě v rychlejším tempu a větším objemu.
Automobil Ford GT 2017 disponuje všemi předpoklady, aby byl nejrychlejší a oslnil nejen příznivce a automobilové nadšence. Na závodním okruhu tak napomůže vozidlu hydraulický podvozek, jenž mění světlou výšku. V rámci přechodu z režimu Normal na režim Track se sníží podvozek až o pět milimetrů. Je to dost na to, že i sám řidič to pozná a pocítí. Track režim vysune zadní křídlo vozu a tím uzavře kanály v přídi. Ve výsledku je tak zajištěn optimální přítlak pro závodní jízdu po okruhu.
Vivat inovaci
V rámci změny světlé výšky se u automobilu Ford GT 2017 mění rovněž tuhost odpružení, stejně tak charakteristika tlumičů pérování a funkce aktivní aerodynamiky. Díky značné inovaci a technologickému pokroku se tak z vozu stává coby pojízdná laboratoř.